כדורי בשר בנגיעות פטריות ברוטב פטריות ו….

כדורי בשר בנגיעות פטריות ברוטב פטריות ועוד
מקור:פירגה

כדורי בשר טחון מעורב ביחד עם פטריות וטעמים
והרוטב נהדר עם פטריות תפוחי אדמה בטטה וגזר.

מצרכים:
בסיר ג ד ו ל ר ח ב מזהיבים בצל ב-5 כפות שמן .
מוסיפים:
300 גרם פטריות שמפיניון
מטגנים מספר דקות ומורידים 1/2 כוס מהפטריות לכדורי הבשר .
מוסיפים לסיר:
2-3 תפוחי אדמה מקולפים חתוכים לצ’יפסים
כנ”ל בטטה / גזר
קופסה 260 גרם עגבניות מרוסקות עם בצל של יכין (ללא מונוסודיום)
כפית סילאן או סוכר
מלח,פלפל, לפחות 2 כפות גדושות פפריקה מתוקה-רצוי מרוקאית בשמן
אבקת מרק עוף לטעם
כפית אבקת מרק בצל
ממלאים מים עד מעל הירקות ומרתיחים.טועמים ומשפרים טעם.

מכינים כדורי בשר עם פטריות
שמים בקערה:
בצל מטוגן קצוץ
1/2 קילו בשר טחון מעורב הודו ובקר או מה שיש בבית
1/2 כוס פטריות קצוצות קטן
מלח,פלפל,פפריקה
כפית דבש
מעט כורכום
כף תבלין פטרוזיליה יבשה
ביצה
3 כפות פירורי לחם או לפי הצורך
מערבבים ביחד ומכינים כדורים (נעזרים בידיים רטובות)
כשהרוטב רותח ה י ט ב מוסיפים את הכדורים ומנערים קלות את הסיר
מנמיכים להבה ומבשלים כשעה וחצי
אני אוהבת להשאיר על להבה קטנה הרבה זמן ואז התבשיל מקבל צבע וטעם נהדר.
“טיפ”
כדאי לטגן מראש 3 בצלים קצוצים בתוך סיר הבישול וחלק ( כ-3 כפות ) להפריש לכדורים.
כנ”ל מטגנים את הפטריות ומפרישים 1/2 כוס לכדורים.
תהנו

4 Responses to “כדורי בשר בנגיעות פטריות ברוטב פטריות ו….”

  1. עדה Says:

    פירגה שלום.
    ראשית, אני רוצה להודות לך על המתכונים הנפלאים שאת מעלה באדיקות לבלוג שלך.
    אני מעתיקה אותם אלי, וכמובן מנסה.
    אני אומרת זאת במיוחד, כי לפעמים אני תוהה, מה את מרגישה כשאין תגובות, והאם זה לא מתסכל אותך.
    אז, אני רוצה שתדעי שגם אם אין תגובות, יש הערכה אליך ושכר לעמלך.

    ועכשיו לשנית – ראיתי שבמתכון של כדורי הבשר יש כפית דבש, וזו פעם ראשונה שאני נתקלת בכך – לכן השאלה: האם הכדורים יוצאים מתוקים?

    תודה על הכל,
    ושבת שלום,
    עדה.

  2. פירגה Says:

    שלום לך עדה יקרה
    תודה על שימת ליבך וההתענינות.
    הכדורים לא יוצאים מתוקים. לא לדאוג.
    זה מרכך אותם ונותן טעם וצבע יפה.

    לגבי הנתינה שלי זה כבר לא סוד וכולם יודעים שאני נותנת את כולי לבלוג.לגוון להוסיף ולהשקיע את מלוא אהבתי.
    אל דאגה שלא מגיבים.לא תמיד יש חשק ולא תמיד יש זמן.
    אני לא מתוסכלת, חהחהחהחהחה
    הבן בא בסוף שבוע ואנחנו יושבים על נתונים ואני בשוק מההיענות והכניסות לבלוג
    אלפי כניסות ליום ואלפים רבים בסופי שבוע.
    נכנסים מכל העולם.זה לא יאומן.כל פעם אני נרגשת מחדש.
    אז הכל ברוגע ובכיף של כולנו.
    חיבוק לשבת נפלאה לך ולבני ביתך מפירגה

  3. carma Says:

    המתכון הזה פשוט טעים ורק משתבח למחרת.הכנתי רק עם תפו”א(בלי בטטה וגזר)תודה פירגה

  4. פירגה Says:

    carma
    אני מודה לך על חוות דעתך הטעימה.
    בברכה,פירגה

Leave a Reply

