פחזניות מתוק ומלוח לחג הפסח

פחזניות מקמח מצה מתוקות או מלוחות
ממחלקת תזונה בבית חולים הדסה
הערות שלי בסוף.
מס’ מנות: 15 פחזניות
מצרכים :
1 כוס מים מהברז
½ כוס שמן רגיל
1 כוס קמח מצה
½ כפית מלח
3 ביצים שלמות
אופן הכנה :
שמים בסיר קטן את המים והשמן ומרתיחים
מוסיפים לסיר את קמח המצה והמלח ומערבבים עד לקבלת גוש בצק שאינו נדבק לדפנות.
מורידים מהאש ומוסיפים את הביצים אחת אחרי השנייה כשאחרי כל ביצה בוחשים היטב .
על תבנית שטוחה מניחים ניר אפיה
בעזרת 2 כפות מכינים 15 פחזניות
אופים בתנור בחום בינוני כ-40 דקות .
אפשר לאכול את הפחזניות כמו שהן או להגיש כמנה ראשונה במילוי סלט ביצים או כל מילוי אחר.
כל מנה מכילה: 107 קלוריות

אני פירגה שמתי רק קורט מלח כדי שיתאימו לי גם למליות מתוקות וגם למליות מלוחות.
הכנתי כדורים בידיים (לא הייתי צריכה לשמן או להרטיב את הידיים) בצק מאד ידידותי ונוח.
חרצתי במזלג מארבעת הקצוות של הכדור מלמטה כלפי מעלה חריצים לדוגמה.
קיררתי היטב את הפחזניות לפני המלית.

מלית מתוקה : הקצפתי שמנת מתוקה+אינסטנט פודינג וניל+כוס חלב
אפשר לשלב מעט תותים קצוצים אבל לא חובה.
אפשר להכין פודינג בטעם אחר.
למלית מלוחה : הכנתי סלט כבד.
תהנו

10 Responses to “פחזניות מתוק ומלוח לחג הפסח”

  1. ברבור בראש Says:

    חחחח…שוב את מטיילת בראש שלי

    בדיוק חיפשתי מתכון לחמניות לפסח (אוהבת למלא אותן בסלט טונה) והשנה אין לנו הספקה שלהן

  2. פירגה Says:

    ברבורה
    תמלאי סלט ביצים או סלט כבד או פטריות
    אבל….באמת טונה הכי אהוב גם עלי
    יש לי בבלוג גם מתכון ללחמניות לפסח .
    אלה יוצאות חלולות ממש כמו פחזניות ומתאימות למילוי.
    פירגה

  3. ברבור במטבח Says:

    יופי

    מצאתי אותן, הדפסתי ומחר יבוצע המתכון

    רק עכשיו,בעקבותייך, שמתי לב שאני משתמשת במילה “ברבור” במקום “ברבורה” חחח בטח עוד לא מצאתי את הזהות הבסיסית שלי במטבח….חחחחח

  4. הילה Says:

    אין עליך פירגה
    אני “כועסת” על עצמי איך אין לי מעוף כמו שלך
    את תורמת לי רבות.
    ד”ש בראש פינה

  5. פירגה Says:

    הילה בקר טוב
    לפחות תכיני אותם לחג.מאד מאד קל להכנה וטעים בכל האופציות.
    חג שמח וטעים
    פירגה

  6. פירגה Says:

    בקר אור ברבורה מקסימה
    הכנות טעימות.
    פירגה

  7. צליל מקורי Says:

    ממליצה בחום על הפחזניות מעולות.
    כולם אהבו

    חג שמח

  8. Rica Felberbaum Says:

    פירגה יקרה חג שמח
    האם אפשר לעשותם בתור לחמניות לפסח?
    תודה

  9. פירגה Says:

    ריקה יקרה
    אם את רוצה תכיני לחמניות
    יש לי גם לחמניות בקטגוריה:פסח
    תהני שניהם מעולים
    פירגה

  10. פירגה Says:

    צליל חמדתי
    תודה על חוות דעתכם הטעימה לפחזניות.
    המשך פסח טעים
    פירגה

Leave a Reply

